Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får på iJakt!



 

Oj! Jag måste göra ett återköp, kan ni hjälpa mig?

Om jaktkortet inte börjat gälla ännu, inga problem. Maila oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. (iFiske och iJakt delar kundtjänst) och ange detaljer om köpet, t.ex. vilket nummer kortet har, så löser vi det.   → Läs Mer: Användarvillkor

Har kortet börjat gälla, kan det i undantagsfall gå att lösa. I så fall måste du först kontakta aktuellt viltvårdsområde eller organisation för ett skriftligt godkännande av dem som skickas till oss, då det är deras produkt. 

Hjälp, jag fick ett kvitto/jaktkort för en annan person, till min mail eller SMS som jag inte köpt!

Oroa dig inte. Det händer ibland. Vi har inte dragit några pengar från dig. Det är en person som skrivit fel på sitt jaktkort, och av misstag skrivit ditt telefonnummer eller mailadress. Troligen har personen i fråga en mycket snarlik adress eller nummer. 

Måste jag ha ett användarkonto på iJakt för att köpa ett jaktkort?

Nej. (Men ett konto underlättar, då du kan spara t.ex. adressuppgifter och även komma åt dina köpta kort vid senare tillfälle. Det är gratis!)

Kan jag uppgradera mitt jaktkort, t.ex. från vecko- till årskort, om jag betalar mellanskillnaden?

Nej. Men om kortet ej börjat gälla kan vi göra ett återköp, och du köper ett nytt kort. Om kortet redan börjat gälla kan vi inte upp- eller nedgradera det.

Jag har slarvat bort eller hittar inte mitt jaktkort, kan ni skicka det?

De kort du köpt finns kvar i vår databas och är kopplade till dig och kan ses via 'Min Sida'. Enklast är att först göra ett gratis användarkonto på iJakt, och sedan under "Mina Sidor" anger du din mailadress och ditt telefonnummer (har du flera telefoner går det att koppla flera nummer). Då kommer du se alla kort du köpt både på hemsidan och i appen. 

Hittar du inte det ändå? Maila oss, så skickar vi det igen...

Jag köpte ett kort men det syns inte i appen eller på "Min Sida"?

Mobilnumret som du köpte kortet från, alternativt ePostadressen måste stämma med det konto du är inloggad som i appen eller på vår hemsida. 

För att ett jaktkort ska visas under ditt konto (inne i appen eller på Min Sida) måste alltså något av följande gälla:

  1. Det är exakt samma e-postadress på ditt användarkonto på iJakt som det som är angivet på jaktkortet; eller...
  2. Det telefonnummer som angavs på jaktkortet är "kopplat" till ditt användarkonto på iJakt. Du kopplar ett eller flera telefonnummer till ditt användarkonto på Min Sida på iJakt.se

Kan jag köpa ett jaktkort åt fler än mig själv, samtidigt som jag köper mitt jaktkort? Syns de i min app?

Det går bra att köpa flera jaktkort samtidigt, både åt dig själv och åt andra, i samma köp. Lägg bara till flera produkter i varukorgen, men tänk på att jaktkort är personliga - så uppge inte ditt eget namn på alla. Köpta jaktkort syns på "Min Sida" på webben och i appen. De jaktkort som syns, är de som har samma epost angivet som användarkontot du använder för att logga in. Även de jaktkort som matchar ditt telefonnummer visas. Vill du visa andra personers jaktkort i din egen app (eller på din "min sida") får du koppla även deras mobilnummer till ditt användarkonto. Detta gör du från Min Sida på webben efter du loggat in, genom att skriva in deras mobilnummer. En bekräftelsekod kommer skickas till deras mobiltelefoner som du måste mata in. Tänk bara på att du måste ha de andra personernas uttryckliga medgivande innan du matar in deras telefonnummer på iJakt, då ett nummer betraktas som en personuppgift och kommer lagras elektroniskt på iJakt och omfattas av våra användarvillkor och GDPR.

 

 

 Din varukorg är tom.